2010-09-07
 18:11:10

Curry and Dijon Mustard chicken.

Som tittel säger så dett är nu ett recept på Curry and Dijon Mustard chicken.
Dena var en rätt jag gjorde på känn, och är en kombination av fransk senap med japans/kinesis curry kyckling.
jag gjorde denna på kän efter som jag vilel göra nå med Dijon senap och mamma ville att jag skulel göra en curry kyckling. så har inget specefika saker men saker som ska vara i (+ sånt som jag skulle ha i men vi hade inte det hemma)

1kg Kyckling
1gul lök
ca 1 dl Cream freash
ca 2 msk Dijon Senap
7dl grädde
Lite kryddor: Salt , Peppar , Paprika pulver, chilli pulver, Roasted Garlic and Pepper.
(saker som jag ville ha men hade inte hemma)
Vattenkastanj
Röd paprika
Bambuskott


Först hackar du kyckligen och löken fräsch det i smör tills kyckligen är nästan helt klar, sen her du i kryddorna och paprikan och stek det en stund så tillsäter du grädden, senap och Cream freash sendan då det kokat en stund tillsätter du Vattenkastan och Bambuskoten nästan helt i slutet. äts bäst me Jasmin ris



blev riktigt gött ! men nu ska jag ta och göra lite nytta och städa rummet och lite skolarbete :)
have a good time all!

Xo Xo



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: